czwartek, 16 maja 2013

[UPDATE] Czekamy na: "Pacific Rim".

Dzisiaj szybciutko. Wychodzi na to, że rok 2013 jest rokiem renesansu science-fiction. No bo spójrzcie: nowy Star Trek, Gra Endera, opisywany już przeze mnie Elizjum, Gravity (do którego wrócę w którejś z kolei "czekamy na") oraz Pacific Rim, na którym się teraz skupimy. Co roku na lato Hollywood serwuje nam jakiś wysokobudżetowy i okropnie widowiskowy film, którego fabułę można podsumować jednym zdaniem: "no się klepią, nie?". Co zatem wyróżnia Pacific Rim spomiędzy tego grona letnich (dwuznaczność zamierzona!) filmów? Przede wszystkim reżyser: Guillermo Del Toro, którego możecie znać z rewelacyjnego Labiryntu Fauna. To i fakt, że głównymi bohaterami w filmie będą olbrzymie roboty piorące się na rakietowe pięści z kosmitami. Brzmi dość głupio nie? No cóż... obejrzycie pierw poniższy zwiastun:




Co mnie jara
No ja pierdzielę, jestem obezwładniony tym zwiastunem. Scena z tankowcem. Mój wewnętrzny 12-latek kwiczał z radości na sam widok tych robotów. To prawie jak ekranizacja Daimosa! Tylko, że okraszona obłędnymi efektami specjalnymi. Nie wiem jak wy ale ja już odkładam na kupno tego filmu na blu-rayu. Mało tego... jako że reżyserem jest pan Del Toro, to możemy liczyć, że fabuła będzie w miarę rozbudowana i sensowna. Sam wątek łączenia wspomnień i w ogóle jaźni dwóch pilotów wydaje się całkiem ciekawy i otwiera kilka interesujących opcji dla scenarzystów. Cieszy mnie też, że nie przekombinowano projektów jaegerów, jak się nazywają te wielkie roboty. Przynajmniej nie będzie powtórki z Transformersów, gdzie widać było tylko zbitkę ruchomych elementów, które przysłaniały wszystko inne. Dodatkowo, film we wczesnej wersji pokazano już kilkunastu osobom (w tym reżyserowi Loopera), które zgodnie twierdzą, że kopie dupę. Jak dla mnie zapowiada się na nieziemską rozwałkę z sensem, czego chcieć więcej hm?

Co mnie ziębi
Np. żeby Hollywood się opamiętało. Jeszcze pierwsza część nie weszła do kin a oni już zapowiedzieli drugą. No bez jaj! I jeszcze pewnie na koniec pierwszej części rzucą jebitne "ciąg dalszy nastąpi". Na samą myśl mam ochotę zacząć się rozglądać za tankowcami do złapania. Również główny motyw fabularny zestawiający ze sobą weterana i młodą, niedoświadczoną dziewuchę, którzy są naszą jedyną szansą zdaje się jakiś taki... zużyty. Niedobrana para szukająca sposobów jak najlepiej ze sobą współpracować to standard w Amerykańskich filmach. Jest też szansa, że (tak jak w Iron Manie 3) sceny akcji nie będą równoważyły dłuższych scen gadki-szmatki. Oczywiście film może też wyjść taki jak 2 część Transformersów: głupi i pełen dziur w czymś co miało być fabułą.

Na dziś to by było na tyle. Jestem szalenie napalony na ten film jeśli mam być szczery. Rok temu moim umysłem zawładnęli Avengersi, w tym roku dużą szansę na to ma Pacific Rim. A teraz wybaczcie ale idę poszukać klipów na youtubie z Daimosa ("moyase moyase makka ni moyase").

Premiera w Polsce: 12 lipca

[UPDATE]
Moi drodzy właśnie swą obecnością zaszczycił nas kolejny zwiastun! Pokazuje trochę więcej starć pomiędzy potworasami a robotami i chyba jest jeszcze lepszy niż poprzedni! Zapraszam do oglądania!

8 komentarzy:

  1. Napalam się na to już od pół roku, pewnie już jestem za stary na takie bajki, ale co tam, idę do kina jak wyjdzie :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli chodzi o wielkie roboty to w tym temacie zawsze przewodzili Japończycy i może się skończyć czymś tak głupim jak amerykańska Godżilla. Jednak nazwisko reżysera budzi nadzieję, że film może być co najmniej dobry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bój nic, jest 5 mechów - jeden z nich należy do Japończyków - więc zapewne oni też mieli jakiś wkład w ten film :)

      Usuń
  3. Wszystko ok pod warunkiem, że ani przed ani po nie będziesz wyładowywać swoich emocji na mnie. Ja w tym czasie sobie Daimosa obejrzę.
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  4. https://www.facebook.com/pacificrimmovie/photos_stream - dla spragnionych szczegółów

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że film będzie udany!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pacific Rim Stał się hitem i już ma kilka części :)
    https://zalukaj-ekino.pl/

    OdpowiedzUsuń